أعلام ومشاهيرمميز

رضوى الشربيني الزوجة الثانية سرا.. ما هى القصة؟

سيدات الأعمال الدولية ـ دبى

نفت الإعلامية المصرية رضوى الشربيني ما تم تداوله عبر شبكات التواصل الاجتماعي، حول زواجها سرا من زوج مواطنتها الإعلامية منى الشاذلي.

وقالت رضوى الشربينى خلال فيديو بثته عبر صفحتها بـ”فيسبوك”، إنها منذ أن دخلت مجال الإعلام واجهت الكثير من الشائعات، لا سيما المرتبطة بالزواج والطلاق، ولم ترد على أي منها سوى مرة واحدة حينما قيل اسم مواطن مغربي صراحة، فكان لا بد أن ترد وتنفي الواقعة، والآن كان لا بد أن ترد لأن الشائعة الحالية لا تخصها وحدها، بل متعلقة بأشخاص أخرين تحبهم وتعتبرهم بمثابة أسرتها، وتكن لهم كل الاحترام والتقدير.

وأكدت أن كل ما تردد في هذا الشأن غير صحيح، وأنها غير مرتبطة، ولم تتزوج في السر، وأنها حين تقرر الزواج سيكون في العلن وأمام الجميع.

وتابعت: “أنا مش مرتبطة ولما هرتبط كل الناس في مصر هتعرف.. مش مصر بس ده الوطن العربي كله هيعرف.. عشان أنا مش الست اللي بتعمل حاجة في الخفاء.. الجواز مش حرام ومش عيب، لكن أنا دلوقت مش مرتبطة خالص، بقول ده لأن في شخص مش محترم طلع عليا إشاعة مش محترمة.. لو أنت مبتحبنيش طلع اللي أنت عايزه مش هتكلم، لكن متضرش ناس تانية معايا، ليه تضر عيلة كاملة وراجل وست محترمين ملهمش ذنب، الناس دي إخواتي فعلا”.

وواصلت رضوى الشربينى: “في ست تقبل إنها تتجوز راجل متجوز لكن أنا لا أقبل ده، مهما حصل، كل الناس يعرفوا هي مين رضوى الشربيني، وإن أنا نصيرة المرأة وبقول لكل ست ابعدي عن كل راجل متجوز، فأنا مش هكون أول ست تكسر قلب ست زيي، أنا مش مرتبطة وبربي بناتي وبشوف شغلي ومشاكل الستات واللي بنقدر نحله بنحله، ولما أتجوز هعلن للدنيا كلها”.

 

 

زر الذهاب إلى الأعلى